Wyniki wyszukiwania dla:

O projekcie

Numer projektu: FESL.06.02-IZ.01-0AD7/24

Wartość projektu 775 506,46 PLN
(łączny koszt projektu)

Wartość wkładu z Funduszy Europejskich  732 422.77 PLN

W okresie od 1 lipca 2025 r. do 30 czerwca 2027 r. Towarzystwo Salezjańskie Inspektoria
Krakowska p.w. św. Jacka realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
pn. „Szkoła Skutecznego Porozumienia”.
Projekt będzie realizowany w siedzibie Beneficjenta przy ul. Płk. Franciszka
Niepokólczyckiego 31 w Zabrzu.
Wsparcie będzie realizowane w budynku, który posiada wejście z podjazdem dla
niepełnosprawnych.
Cel projektu
Celem projektu jest zwiększenie jakości edukacji oraz dostępności wsparcia dla 186 uczniów,
w tym 149 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczących się w Publicznym
Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego im. Dominika Savio w Zabrzu,
poprzez:
 Organizację specjalistycznych zajęć dodatkowych,
 Zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych,
 Podniesienie kwalifikacji 21 osób z kadry (17K i 4M) pracujących bezpośrednio z
dziećmi.
Założenia projektu
I. Organizację zajęć dodatkowych dla uczniów liceum, obejmujących: rozwój
kompetencji kluczowych (m.in. wielojęzyczności, matematycznych, cyfrowych, nauk
przyrodniczych i zielonych), kształtowanie kompetencji osobistych, społecznych,
przedsiębiorczych oraz pracy zespołowej, zajęcia z zakresu higieny cyfrowej i
cyberbezpieczeństwa, a także warsztaty poświęcone tematyce przeciwdziałania
dyskryminacji, przemocy oraz trudności integracyjnych. Wszystkie zajęcia zostaną
dostosowane do poziomu uczniów, a ich realizacja będzie oparta na wynikach
przeprowadzonej diagnozy potrzeb.
II. Zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia niezbędnego do przeprowadzenia
zaplanowanych form wsparcia, w tym doposażenie klas do przedmiotów
przyrodniczych i językowych, stworzenie elastycznych przestrzeni do pracy

Projekt nr FESL.06.02-IZ.01-0AD7/24, pn. „Szkoła Skutecznego Porozumienia” realizowany przez

Towarzystwo Salezjańskie Inspektoria Krakowska p.w. św. Jacka
projektowej oraz zakup mobilnej, zewnętrznej pracowni służącej realizacji zajęć
proekologicznych i eksperymentalnych.
III. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i kompetencji kadry pedagogicznej (21
nauczycieli), obejmujące studia podyplomowe oraz specjalistyczne szkolenia m.in. z
zakresu: przeciwdziałania dyskryminacji, komunikacji i mediacji, sztucznej inteligencji
w edukacji, cyberbezpieczeństwa uczniów, budowania dobrostanu nauczyciela oraz
przedsiębiorczości w edukacji. Działania te zapewnią trwałość efektów projektu oraz
umożliwią kontynuację wsparcia uczniów również po zakończeniu realizacji projektu.

Zadanie 1

Wsparcie zostanie przyznane ze względu na indywidualne potrzeby
1.2 Zajęcia rozwijające z wielojęzyczności (j. angielski, j.japoński) (dla 40 osób).
1.3 Zajęcia wyrównawcze i rozwijające kompetencje matematyczne (dla 48 osób).
1.4 Zajęcia rozwijające z zakresu nauk przyrodniczych (dla 80 osób).
1.5 Zajęcia z postaw proekologicznych (dla 120 osób).
1.6 Zajęcia z kompetencji cyfrowych (dla 96 osób).
1.7 Zajęcia z zakresu higieny pracy i cyberbezpieczeństwa (dla 120 osób).
1.8 Zajęcia rozwijające kompetencje osobiste/społeczne/przedsiębiorcze (dla 144 osób).
1.9 Zajęcia dotyczące dyskryminacji i przemocy oraz trudności integracyjnych (dla 150 osób).

Zadanie 2

Wsparcie zostanie przyznane ze względu na indywidualne potrzeby
2.1 Studia podyplomowe z Wiedzy o teatrze – Instruktor teatralny (dla 1 osoby).
2.2 Szkolenie z zapobiegania dyskryminacji i przemocy ze względu na cechy prawnie
chronione (dla 20 osób).
2.3 Szkolenie „Szkoła skutecznego porozumienia” (dla 20 osób).
2.4 Kurs „Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela” (dla 20 osób).
2.5 Kurs „Cyberbezpieczeństwo uczniów” (dla 20 osób).
2.6 Szkolenie „Szkoła dobrostanu” (dla 20 osób).
2.7 Kurs „Przedsiębiorczy Junior” (dla 20 osób).
Zadanie 3

Wsparcie zostanie przyznane ze względu na indywidualne potrzeby
– Zakup zestawów do zajęć rozwijających kompetencje z nauk przyrodniczych.
– Zakup zestawów do realizacji zajęć z wielojęzyczności.
– Zakup zestawu do realizacji zajęć rozwijających kompetencje
osobiste/społeczne/przedsiębiorcze.
– Zakup zewnętrznej modułowej klasopracowni.

Projekt nr FESL.06.02-IZ.01-0AD7/24, pn. „Szkoła Skutecznego Porozumienia” realizowany przez

Towarzystwo Salezjańskie Inspektoria Krakowska p.w. św. Jacka

W ramach realizacji projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki/rezultaty:
– Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne
objętych wsparciem (186 osób)
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (6 osób)
– Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych
wsparciem (149 osoby)
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje
po opuszczeniu programu (21 osoba)
– Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (1)
Aby skorzystać z projektu musisz spełniać następujące warunki:
Dziecko uczęszczające do placówki Wnioskodawcy
Dodatkowo pierwszeństwo w udziale w projekcie mają osoby, które spełniają warunki
dodatkowe, w tym:
1. dziecko pochodzi z rodziny o trudnej sytuacji rodzinnej, finansowej, zdrowotnej i którym
należy się szczególna pomoc np. wielodzietność.
2. dziecko posiada orzeczenie/opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
3. dziecko z niepełnosprawnościami
4. dziecko wymaga pomocy w zakresie zajęć (zaj. wyrównawcze) lub jest uzdolnione
5. niepełnosprawność rodzica
6. dziecko wychowywane jest przez osobę samotnie ją wychowująca/objęte rodziną
zastępczą
7. dziecko biorące udział w konkursach/olimpiadach
Jeżeli jesteś zainteresowany udziałem w projekcie i spełniasz kryterium podstawowe pobierz
poniżej zamieszczony formularz zgłoszeniowy i odeślij na adres e-mail:
sekretariat@zabrzesalezjanie.pl lub złóż w siedzibie Beneficjenta
(ul. Niepokólczyckiego 31, 41-813 Zabrze).

FORMULARZ


Podziel się tym wpisem: