Wyniki wyszukiwania dla:

Projekt „Badacz przyrody” – podsumowanie

W bieżącym roku szkolnym w ramach projektu „Badacz Przyrody” uczniowie klas od 5 do 7 szkoły podstawowej wyjeżdżali do Pałacu Młodzieży w Katowicach na warsztaty z fizyki i robotyki.

 

Pandemia znacznie pokrzyżowała nasze plany, ale w grudniu, styczniu i maju udało się zorganizować jeszcze wyjazd klas 5a, 5b i 7a.

Tematem warsztatów dla klas 5 była optyka.

Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak tworzy się tęcza, utworzyć własną tęczę przy pomocy pryzmatu oraz płytki CD. Dowiedzieli się, czym są filtry światła i dlaczego widzimy kolorowe przedmioty. Mogli przekonać się, czym różni się zwierciadło płaskie i wypukłe. Dowiedzieli się, czym jest lupa, i jak za pomocą szklanki z wodą sprawić, by odwrócił się obraz narysowanego przedmiotu. Największym entuzjazmem cieszyły się pokazy widm różnych źródeł światła. Na warsztatach z robotyki uczniowie programowali robota zbudowanego z klocków LEGO Mindstorms. Uczyli się podłączać serwomotory i sterować ruchem robota. Zajęcia wszystkim bardzo się podobały.

Tematem warsztatów dla klasy 7 była siła wyporu.

Uczniowie samodzielnie wyznaczali siłę wyporu oraz doświadczalnie odkrywali, od jakich wielkości jest zależna. Mierzyli siłę wyporu dla ciężarków o tych samych wymiarach i wykonanych z różnych substancji, dla tego samego ciężarka zanurzonego w różnych cieczach oraz dla kawałków plasteliny o różnych wymiarach. Doskonalili umiejętność posługiwania się siłomierzem oraz odczytywania wyników dokonanych pomiarów. Na warsztatach z robotyki, podobnie jak młodsi koledzy, programowali robota zbudowanego z klocków LEGO Mindstorms. Uczyli się podłączać serwomotory i sterować ruchem robota.

Aleksandra Stasz


Podziel się tym wpisem: