Wyniki wyszukiwania dla:

Sukcesy informatyczne

Uczniowie tworzą gry – z sukcesami

Młodzi ludzie uwielbiają gry komputerowe. Grają w nie często (za często) i chętnie. Nic więc dziwnego, że wykorzystuje się to na wiele sposobów także w edukacji, próbując uczynić ją przyjaźniejszą.

Z takiego założenia wychodzi również Polskie Towarzystwo Informatyczne, organizując dwa ogólnopolskie konkursy polegające na… stworzeniu gier komputerowych. W tegorocznej edycji obu brali udział uczniowie zabrzańskiej salezjanki pod opieką polonistki.

Piątoklasiści w ramach zajęć rozwijających kreatywność przygotowali dwie gry opowiadające o Zabrzu, które zgłosili do Ogólnopolskiego Konkursu Geniallne Miejsca, promującego z jednej strony lokalność i małe ojczyzny a z drugiej umiejętności algorytmiczne. Jedna z nich – „ZAGNINIONA TWARZ ZABRZA” wskazująca aż na 6 ciekawych miejsc w Zabrzu została nagrodzona pierwszym miejscem w województwie śląskim w kategorii szkół podstawowych. Fabuła docenionej gry toczy się wokół poszukiwania zaginionego (ukradzionego?) z Muzeum portretu wybitnego zabrzanina. Gracz podróżuje przez miasto, rozwiązując zagadki i otrzymując wskazówki potrzebne do odnalezienia obrazu.

Natomiast licealiści uczestniczący w kółku informatycznym w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego zgłosili swoją pracę do konkursu GEEK – Gry Eksperymentalne, Edukacyjne, Komputerowe. Konkurs ten rozstrzygany jest w dwóch kategoriach – koncepcja i implementacja gry. Na zajęciach kółka powstała koncepcja gry ŚLĄSKO HAJA przenosząca gracza w czas powstań śląskich. Gracz wcielający się w postać małego chłopca słucha opowieści dziadka o czasach powstań i plebiscytu (1919 – 1921) i kolejno rozwiązuje dotyczące je zadania. Podczas finałów regionalnych (15.04), okazało się, że drużyna zdobyła „złoty bilet”, czyli zaproszenie na finał ogólnopolski do Warszawy. 10 maja w Dniu Społeczeństwa Informacyjnego podczas uroczystej gali konkursowej prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego Wiesław Paluszyński wręczył naszym uczniom dyplomy i nagrody za zajęcie w konkursie I miejsca.

Cieszą nagrody i uznanie, ale ważniejsze jest, że uczniowie rozwijają swoje umiejętności informatyczne, że uczą się programowania oraz dostrzegają, że można (i trzeba) łączyć wiedzę i umiejętności z kilku przedmiotów.

Alicja Podstolec


Podziel się tym wpisem: